Manager arbodienstverlening – Barneveld / Nijmegen

GEZOCHT: Manager arbodienstverlening met een integrale visie op verzuim, preventie en duurzame inzetbaarheid – Barneveld/Nijmegen

Ben jij een inhoudsdeskundige manager arbodienstverlening met talent voor het coachen van een zelfsturend team verzuimmanagers/casemanagers? Krijg jij energie van accountmanagement en het verbinden van klant en klantteam? Zit een integrale aanpak van verzuim, preventie en duurzame inzetbaarheid in jouw DNA? Dan ben jij de manager die Active Health Group zoekt!

Functie

Als inhoudsdeskundig manager arbodienstverlening ben jij verantwoordelijk voor een zelfsturend team verzuimmanagers/casemanagers dat een vast aantal klanten ondersteunt bij het pakken van de regie op verzuim, gezondheid en duurzame inzetbaarheid. Hierbij verbind jij proactief en sensitief “binnen & buiten” in jouw denken en doen. Met het accountplan voor ogen ben jij in staat om zowel de klant als het klantteam passend binnen de contouren van de Arbowetgeving en onze innovatieve werkwijze mee te nemen in een integrale aanpak van verzuim, preventie/leefstijl en risicobeheersing. Jij begeleidt met jouw goede analytische en communicatieve vaardigheden niet alleen de klant bij de vertaalslag van een verzuimanalyse op organisatieniveau naar dossierniveau en vice versa maar je maakt ook de geest rijp voor een vernieuwende, effectieve werkwijze waarin preventie en DZI zit opgesloten. Waarbij je ondertussen jouw team coacht op het juist uitvoeren van het WvP proces binnen de transitie van denken in verzuim naar denken in preventie en DZI met oog voor de ontwikkelingen bij de klant, in de bedrijfsgezondheidszorg en de maatschappij in het algemeen.

Organisatie

Als nieuwe collega maak je onderdeel uit van het managementteam. Jij en jouw enthousiaste zelfsturend team van casemanagers/verzuimmanagers werken vanuit onze vestigingen in Barneveld/Nijmegen nauw samen met bedrijfsartsen, medisch adviseurs, coaches en arbeidsdeskundigen die werkzaam zijn door het hele land voor een diversiteit aan klanten.

Wij werken vanuit de missie: ieder mens heeft recht op gezondheid, geluk en duurzame arbeidsparticipatie. En ieder mens heeft de veerkracht in zich om gezond en gelukkig te zijn of te worden, zelfs wanneer er sprake is van ziekte. De praktijk wijst uit dat veel mensen onvoldoende in staat zijn om de regie te pakken op hun gezondheid, geluk en duurzame inzetbaarheid. Daarom faciliteren wij ieder individu bij het verkrijgen van inzicht, het vinden van intrinsieke motivatie en het realiseren van gedragsverandering. Met als ambitie het creëren van een werkomgeving bij klanten met  gezonde, gelukkige mensen die duurzaam inzetbaar zijn. Hierbij werken collega’s van verschillende onderdelen nauw met elkaar samen.

Jouw profiel

Het Active Health Group casemanagers/verzuimmanagers team zoekt een enthousiaste, inhoudsdeskundige collega die als manager een positief versterkende kracht biedt qua kennis, handelen en mentaliteit. De ideale nieuwe manager arbodienstverlening:

  • Is proactief, organisatiesensitief, resultaatgericht, flexibel, accuraat en combineert strategisch denken met operationeel doen.
  • Kan met zijn/haar mondelinge en schriftelijke communicatieve en adviesvaardigheden op positieve wijze gedrag beïnvloeden, houdt onder druk het hoofd koel en beschikt over een commercieel oog.
  • Heeft minimaal 3 jaar ervaring als leidinggevende, beschikt over een coachende leiderschapsstijl gericht op zelfsturing en talentontwikkeling waarbij je een sterke persoonlijkheid met benaderbaarheid en tact combineert.
  • Is in bezit van een HBO diploma en aantoonbaar inhoudsdeskundig op het gebied van verzuim, duurzame inzetbaarheid en HRM. Hetzij via cursussen / post-HBO opleiding op het gebied van verzuim zoals register casemanager of arbeidsdeskundig en/of via jarenlange werkervaring in de HRM met verzuim, vitaliteit en DZI als specialisme.
  • Beheerst Microsoft Office, bij voorkeur VerzuimSignaal en de Nederlandse taal uitstekend en is in bezit van een geldig rijbewijs (B).

Ons aanbod

Als nieuwe collega bieden wij jou:

  • Een leuke, uitdagende functie waarin je al jouw jarenlange kennis en kunde kwijt kunt om onze innovatieve en integrale arbodienstverlening verder te optimaliseren.
  • Een plek binnen een bevlogen, deskundig managementteam waar jouw ideeën en inbreng worden gewaardeerd en het coachen van een enthousiast, zelfsturend team collega’s.
  • Een prettige, moderne werkomgeving bij een landelijk werkende en groeiende middelgrote organisatie waar je zelf de regie op jouw gezondheid en geluk kunt pakken.
  • Aandacht voor en ondersteuning bij jouw persoonlijke ontwikkeling en professionele deskundigheid.
  • Een goed arbeidsvoorwaardenpakket en doorgroeimogelijkheden naar andere functies binnen de organisatie.

Het betreft een functie voor minimaal 32 uur per week en bij voorkeur fulltime op onze vestigingen in Barneveld/Nijmegen waar je per direct kunt beginnen.

Solliciteren

Je kunt jouw CV en motivatie mailen naar info@activehealth.nl t.a.v. Liesbeth Schoenmaker, directeur.

Meer informatie

Wil je meer informatie? Bel naar 010 – 28 66 585. Ons Werving & Selectie team beantwoordt met plezier jouw vragen over deze vacature.