7 januari 2021

Arbobesluit aangepast vanwege COVID-19

Het Arbobesluit is aangepast. Daarin staan tijdelijke aanvullende eisen voor de bestrijding van de COVID-19. De werkgever moet een aantal maatregelen treffen en de werknemer moet zich daaraan houden.

Welke maatregelen of voorzieningen de werkgever in dat kader moet treffen is afhankelijk van de situatie. Dit hangt samen met de risico’s en wat concreet in de praktijk nodig is om de werknemers tijdens hun werk goed te beschermen. Deze risico’s moeten beoordeeld zijn in de RI&E of in een Taak Risico Analyse voor VCA bedrijven. De werkgever is verplicht om middelen ter beschikking te stellen waarmee werknemers besmetting voorkomen. Maar voor de werknemers moet heel duidelijk zijn wat er van hen wordt verwacht en zij moeten dit begrijpen (en verstaan).

Lees het volledige artikel op Arbo-online.

Lees het nieuwe Arbeidsomstandighedenbesluit artikel 3.2a. Tijdelijke aanvullende vereisten in verband met de bestrijding van de epidemie.

Bron: Nieuwsredactie: “Arbobesluit aangepast vanwege COVID-19”, arbo-online.nl, 6 januari 2021.

Vrijblijvend advies

Wilt u vrijblijvend advies of meer informatie?

Contactformulier