Nieuws: 16 Aug 2019

" alt="">

Succesvolle taakdelegatie: leve de casemanager

Dat taakdelegatie succesvol kan uitpakken, blijkt uit recent onderzoek. Want werknemers blijken steeds beter te spreken over de casemanager of contactpersoon van de arbodienst.

De casemanager scoort hoger op contact, werkwijze en toegankelijkheid. Daarnaast gaat hij beter om met privacy. Dat blijkt uit onderzoek van marktonderzoeksbureau Ipsos, dat ruim 900 medewerkers ondervroeg over hun contact met een arbodienst. Het onafhankelijke onderzoek is uitgevoerd in opdracht van de brancheorganisatie van arbodiensten OVAL.

Waardering voor casemanager licht gestegen

Uit het onderzoek blijkt dat werknemers de casemanager of contactpersoon iets meer zijn gaan waarderen. In 2016 kreeg de casemanager bij een soortgelijk onderzoek van 66 procent van de ondervraagden de waardering ‘tevreden’ of ‘zeer tevreden’. In dit onderzoek was dat 71 procent. Vooral vriendelijkheid, duidelijkheid van gemaakte afspraken, nakomen van afspraken en de genomen tijd voor de werknemer scoren hoog. Het percentage medewerkers dat (erg) tevreden was over de vertrouwelijke omgang met (medische) gegevens steeg tussen 2016 en 2019 van 66 naar 75 procent.

Bron: Redactie arbo-online.nl, Succesvolle taakdelegatie: leve de casemanager, 06-08-2019